Zmluvné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
1.1 Tento nákupný poriadok spolu s dokumentmi, na ktoré sa tento poriadok odvoláva, slúži na poskytnutie informácií o spoločnosti Baltic Ambition Ltd (ďalej len „predávajúci“) a na stanovenie podmienok, za ktorých môžu osoby nakupujúce tovar (ďalej len „kupujúci“) v internetovom obchode nakupovať tovar (ďalej len „tovar“). Tieto pravidlá vymedzujú podmienky predaja predávaného tovaru (ďalej len „Pravidlá“).
1.2. Tieto Pravidlá sa vzťahujú na uzatváranie akýchkoľvek zmlúv o predaji Tovaru medzi Predávajúcim a Kupujúcim (ďalej len „Zmluva“). Pred zadaním akejkoľvek objednávky Tovaru v internetovom obchode si, prosím, pozorne prečítajte tieto Pravidlá a uistite sa, že im správne rozumiete. Upozorňujeme, že Kupujúci musí pred dokončením objednávky vyjadriť súhlas s týmito Pravidlami , pričom odmietnutie tohto súhlasu znemožní dokončenie a uskutočnenie objednávky Tovaru.
1.3. Kupujúcemu odporúčame vytlačiť si tieto Pravidlá pre budúce použitie.
1.4 Upozorňujeme, že tieto Pravidlá môžu byť zmenené a doplnené v súlade s bodom 6. Pri každej objednávke Tovaru odporúčame preštudovať si Pravidlá, aby ste sa uistili, že plne rozumiete podmienkam, za ktorých sa objednávka v danom prípade uskutoční.
1.5 Tieto Pravidlá a každá Zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa uzatvárajú v jazyku, ktorý je hlavným jazykom internetového obchodu.
2. Informácie o Predávajúcom
2.1 Tieto Pravidlá sa vzťahujú na nákup Tovaru na adrese https://vsetkydarceky.sk/. Predávajúcim je Baltic Ambition Ltd, litovská spoločnosť riadne registrovaná a pôsobiaca v Slovenskej republike, kód právnickej osoby 302644705, adresa sídla Ukmergės g. 364, Vilnius, Litva. Informácie o predávajúcom sú zhromažďované a uchovávané v registri právnických osôb, správca registra Štátny podnik Centrum registrov. Kód platiteľa DPH predávajúceho je LT100006236211.
2.2. Ďalšie informácie o predávajúcom sú uvedené v časti "O nás".
2.3. Kontaktné údaje predávajúceho sú uvedené v časti "Kontakty".
3. Tovar
3.1 Obrázky Tovaru prezentované v internetovom obchode slúžia len na ilustračné účely. Hoci Predávajúci vynaložil maximálne úsilie na čo najpresnejšie zobrazenie farieb Tovaru, nemôže zaručiť, že obrazovka zariadenia Kupujúceho bude presne odrážať farby Tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že Tovar sa môže mierne líšiť od svojich obrázkov.
3.2. Balenie Tovaru sa môže líšiť od balenia zobrazeného na obrázkoch v internetovom obchode.
3.3. Pokiaľ nie je jasne uvedené inak, všetky Tovary prezentované v internetovom obchode sú dostupné. V prípade, že objednaný Tovar už nie je dostupný, Kupujúci je o tom bezodkladne informovaný e-mailom alebo iným spôsobom a objednávka takéhoto Tovaru je zrušená.
4. Spracovanie osobných údajov
Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov. Vzhľadom na to, že Zásady ochrany osobných údajov obsahujú dôležité ustanovenia Pravidiel, odporúčame Kupujúcemu, aby si ich pozorne prečítal a uistil sa, že všetkým ustanoveniam Zásad ochrany osobných údajov rozumie a akceptuje ich.
5. Uzatvorenie kúpno-predajnej zmluvy
5.1. Tovar v tomto internetovom obchode môžu nakupovať Kupujúci, ktorí sú:
(a) fyzické osoby, ktoré už dovŕšili vek 18 (osemnásť) rokov;
(b) fyzické osoby vo veku od 14 (štrnásť) do 18 (osemnásť) rokov, ak získali súhlas rodičov alebo opatrovníka, okrem prípadov, keď spravujú vlastné finančné prostriedky;
(c) právnické osoby.
5.2 Potvrdením týchto Pravidiel osoba potvrdzuje, že má právo nakupovať Tovar v tomto internetovom obchode.
5.3. Postup objednávania stanovený Predávajúcim umožňuje Kupujúcemu skontrolovať a opraviť chyby pred odoslaním konečnej objednávky. Odporúča sa, aby si Kupujúci v každej fáze zadávania objednávky pozorne prečítal a skontroloval objednávku.
5.4. Zmluva medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa považuje za uzavretú okamihom, keď Kupujúci po vytvorení košíka Tovaru v internetovom obchode, uvedení mena, priezviska (latinkou), telefónu, e-mailu a adresy dodania, presného poštového smerovacieho čísla, zvoleného spôsobu platby a oboznámení sa s týmito Pravidlami, klikne na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“.
5.5. Po odoslaní objednávky je Kupujúcemu zaslaný e-mail potvrdzujúci prijatie objednávky.
5.6. Po vyhotovení objednávky Predávajúci potvrdí objednávku zaslaním e-mailu Kupujúcemu, v ktorom potvrdí, že Tovar bol odoslaný Kupujúcemu.
5.7. Každá Zmluva (objednávka) uzatvorená medzi Kupujúcim a Predávajúcim je evidovaná a uložená v databáze internetového obchodu.
5.8. Uzatvorením Zmluvy Kupujúci súhlasí s tým, aby mu bol na e-mailovú adresu uvedenú pri nákupe zaslaný elektronický objednávkový formulár s údajmi o nákupe.
5.9. V prípade, že Predávajúci nebude môcť Tovar predať, napríklad z dôvodu vypredania zásob Tovaru, z dôvodu, že Tovar sa už nepredáva alebo z dôvodu chyby súvisiacej s cenou uvedenou v internetovom obchode, ako je uvedené v bode 9.5. týchto Pravidiel, Predávajúci bude informovať Kupujúceho e-mailom alebo iným spôsobom a objednávka nebude vybavená. Ak Kupujúci už za Tovar zaplatil, Predávajúci mu zaplatené sumy vráti do 14 dní.
6. Právo na zmenu Pravidiel
6.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Pravidiel, a to najmä, ale nie výlučne, na zmeny:
(a) platobných podmienok;
(b) platných právnych predpisov.
6.2 Pri každom objednaní Tovaru sa na vznik Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim použije verzia Pravidiel platná v danom čase.
7. Odstúpenie od Zmluvy a vrátenie peňazí
7.1 Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v lehote uvedenej v bode 7.3 týchto Pravidiel. Toto ustanovenie znamená, že Kupujúci má právo v uvedenej lehote oznámiť Predávajúcemu svoje rozhodnutie odstúpiť od Zmluvy, vrátiť Tovar Predávajúcemu a získať späť peniaze.
7.2 Uvedené právo na odstúpenie od Zmluvy sa nevzťahuje na Zmluvy o:
(a) Tovar vyrobený podľa osobitných pokynov Kupujúceho, ktorý nie je vopred vyrobený a ktorý je vyrobený na základe osobného výberu alebo pokynov Kupujúceho, alebo na Tovar, ktorý je jednoznačne prispôsobený osobným potrebám Kupujúceho;
(b) Tovar podliehajúci skaze alebo Tovar s krátkou dobou trvanlivosti;
(c) zapečatený Tovar, ktorý bol po dodaní rozpečatený a nie je vhodný na vrátenie z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov;
(d) Tovar, ktorý je po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne zmiešaný s inými položkami;
(e) zapečatené video alebo audio nahrávky alebo zapečatený softvér, ktoré boli po dodaní rozpečatené;
(f) Zmluvy o dodaní novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom takýchto publikácií.
7.3. Právo Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy vzniká dňom uzavretia Zmluvy v zmysle bodu 5 týchto Pravidiel. Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy do 14 (štrnástich) dní odo dňa doručenia Tovaru a vrátiť Tovar Predávajúcemu a získať späť peniaze.
7.4 Ak chce Kupujúci odstúpiť od Zmluvy, je povinný zaslať e-mailom jasné oznámenie, v ktorom uvedie rozhodnutie odstúpiť od Zmluvy. Po prijatí oznámenia Kupujúceho Predávajúci bezodkladne zašle potvrdenie o prijatí oznámenia.
7.5. Tovar sa vracia spoločnosti Baltic Ambition Ltd určeným spôsobom a za podmienok uvedených v časti "Záruka a vrátenie tovaru"
7.6. Ak Kupujúci odstúpi od Zmluvy nie z dôvodu zavinenia Predávajúceho, bude mu vrátená suma zaplatená za Tovar, okrem nákladov na doručenie. Po prevzatí Tovaru a posúdení jeho kvality Predávajúci vráti sumu zaplatenú za Tovar najneskôr do 14 (štrnástich) dní odo dňa doručenia písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy, pričom sa bude riadiť ustanoveniami bodu 7.14 týchto Pravidiel.
7.7 Ak si Kupujúci nevyzdvihne Tovar zo skrinky na balíky alebo ak sa doručenie nepodarí, bude takýto Tovar vrátený Predávajúcemu a Kupujúcemu bude vrátená suma zaplatená za Tovar znížená o poplatok za doručenie.
7.8 Kupujúci môže uplatniť právo na vrátenie Tovaru len v prípade, ak nebola zmeškaná lehota na vrátenie Tovaru a ak je možné Tovar vrátiť do pôvodného stavu a ďalej ho predávať za plnú alebo zvýhodnenú cenu.
7.9 Vrátený Tovar musí byť nepoškodený, musí si zachovať svoj predajný vzhľad (neporušené etikety, ochranné fólie a pod.) a musí byť nepoužitý. Všetok vrátený Tovar musí mať autentické etikety, ochranné vrecká a rovnaké príslušenstvo, s akým bol predaný. Vrátený Tovar musí byť v úhľadnom originálnom obale (s návodom a záručným listom, ak bol dodaný spolu s Tovarom) rovnakého zloženia, ako mal pri kúpe Kupujúci. Vrátené musia byť aj darčeky prijaté spolu s Tovarom.
7.10 Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru (vrátane, ale nielen, prípadov uvedených v bode 7.9 týchto Pravidiel), ktoré vzniklo v dôsledku úkonov, ktoré nie sú nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru. Predávajúci má právo jednostranne znížiť sumu vrátenú Kupujúcemu úmerne k zníženiu hodnoty Tovaru.
7.11 Na vrátenie Tovaru je potrebné predložiť faktúru s DPH (jej číslo) alebo, ak sa faktúra s DPH nevystavuje, iný doklad potvrdzujúci nákup Tovaru od Predávajúceho, číslo objednávky.
7.12 Ak Kupujúci vráti Tovar z dôvodu vady akosti, Predávajúci sa zaväzuje vrátiť Kupujúcemu cenu zaplatenú za vadný Tovar v plnej výške a uhradiť náklady na dodanie Tovaru, pričom sa bude riadiť ustanoveniami bodu 7.6 pre čiastočné vrátenie Tovaru.
7.13 Predávajúci prevedie vrátené sumy na bankový účet uvedený Kupujúcim.
7.14 Predávajúci má právo nevrátiť sumy zaplatené Kupujúcim, kým nie je Tovar vrátený Predávajúcemu a overený jeho súlad s bodmi 7.8 a 7.9 týchto Pravidiel.
7.15 V prípade, ak bol Tovar dodaný Kupujúcemu po odstúpení od Zmluvy:
(a) Kupujúci je povinný bezodkladne vrátiť Tovar Predávajúcemu;
(b) s výnimkou prípadov týkajúcich sa chybného Tovaru, ako je uvedené v bode 7.12, náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu znáša Kupujúci;
(c) Kupujúci je povinný riadne uskladniť Tovar až do jeho vrátenia Predávajúcemu.
7.16 Kupujúci bude mať vždy práva vyplývajúce z predaja vadného Tovaru, ako to stanovujú príslušné právne predpisy. Pravidlá vrátenia tovaru uvedené v tomto článku 7 alebo v iných častiach Pravidiel nemajú vplyv na existenciu týchto práv.
8. Dodanie
8.1 Tovar sa podľa voľby Kupujúceho doručuje na náklady Kupujúceho prostredníctvom prepravnej spoločnosti. V určitých prípadoch určených Predávajúcim sa Tovar doručuje na náklady Predávajúceho.
8.2. Pri výbere služby doručenia do domu pri objednávke sa Kupujúci zaväzuje uviesť presné miesto doručenia Tovaru. Presná cena doručenia závisí od hmotnosti a ceny objednaného Tovaru. Aktuálne náklady na doručenie sú uvedené v časti "Doručenie".
8.3. Objednávka Kupujúceho je splnená v plánovanom termíne dodania, ktorý je uvedený v oznámení o odoslaní zásielky špecifikovanom v bode 5.6., s výnimkou prípadov udalostí, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť (v zmysle bodu 16 týchto Pravidiel).
8.4. Tovar sa zvyčajne dodáva na adresu uvedenú Kupujúcim alebo na zvolený terminál. Predávajúci nezaručuje, že Tovar bude vždy dodaný v lehote uvedenej v tomto bode, najmä ak sa objednaný Tovar nenachádza v skladoch Predávajúceho. Viac informácií o dodacích podmienkach nájdete v časti: "Doručenie".
8.5. Pri objednaní viacerých Tovarov môžu byť tieto dodané v rôznom čase, keďže sú prepravované z rôznych skladov. V tomto prípade sa neuplatňuje žiadny dodatočný poplatok za prepravu.
8.6 Dodávka sa považuje za ukončenú, keď je Tovar doručený na adresu uvedenú Kupujúcim alebo na vybraný terminál.
8.7 Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom, keď kuriér doručí Tovar Kupujúcemu alebo keď je Tovar vyzdvihnutý z terminálu.
8.8 Pri doručení zásielky je Kupujúci, prípadne zástupca Kupujúceho, povinný spolu so zástupcom prepravnej spoločnosti skontrolovať stav zásielkového balíka, pričom sa riadi pravidlami poskytovateľa (poskytovateľov) kuriérskych služieb.
8.9 Ak sa zistí, že balík zásielky je poškodený, Kupujúci, prípadne zástupca Kupujúceho má právo zásielku odmietnuť. V tomto prípade zástupca poskytovateľa kuriérskych služieb spolu s Kupujúcim, prípadne zástupcom Kupujúceho, vyplní osobitný protokol o kontrole zásielky, v ktorom uvedie zistené poškodenia.
8.10. Ak Kupujúci, prípadne zástupca Kupujúceho zásielku prevezme a podpíše zbernú dátovú alebo papierovú dodávaciu listinu, ktorú mu zástupca poskytovateľa kuriérskych služieb predloží bez pripomienok, má sa za to, že Tovar bol doručený v nepoškodenom obale, dodatočné služby uvedené v zbernej dátovej alebo papierovej dodacej listine boli riadne vykonané, ak sa nepreukáže opak.
8.11 Po doručení a odovzdaní Tovaru na adresu uvedenú Kupujúcim sa má za to, že Tovar bol odovzdaný Kupujúcemu bez ohľadu na to, či Tovar bol skutočne prevzatý Kupujúcim alebo inou osobou, ktorá Tovar na uvedenej adrese prevzala. Ak Tovar nebude dodaný v plánovaný deň dodania, Kupujúci je povinný o tom bezodkladne, najneskôr však nasledujúci deň po plánovanom dni dodania, informovať Predávajúceho.
8.12 Ak Tovar prevezme iná osoba ako Kupujúci, je Kupujúci povinný pri vypĺňaní údajov o dodaní uviesť údaje o osobe, ktorá Tovar prevzala.
8.13 Pri preberaní Tovaru je potrebné predložiť platný doklad totožnosti na riadnu identifikáciu Kupujúceho. Ak Kupujúci nemôže Tovar prevziať a Tovar je doručený na adresu uvedenú Kupujúcim, Kupujúci nemá právo uplatniť si u Predávajúceho reklamáciu za doručenie Tovaru nesprávnej osobe.
8.14 Kupujúci je povinný skontrolovať obaly Tovaru, množstvo, kvalitu, sortiment, kompletnosť a konfiguráciu Tovaru do 14 (štrnástich) dní odo dňa dodania Tovaru. Ak si Kupujúci túto povinnosť v uvedenej lehote nesplní a neuplatní reklamáciu u Predávajúceho, má sa za to, že obaly Tovaru sú vyhovujúce a množstvo, kvalita, sortiment, kompletnosť a konfigurácia zodpovedajú podmienkam Zmluvy.
9. Cena Tovaru a náklady na dodanie
9.1 Ceny Tovaru sú uvedené v internetovom obchode. Predávajúci vynaloží všetko primerané úsilie na to, aby zabezpečil, že ceny Tovaru sú v čase zadania objednávky Kupujúcim správne. Ak Predávajúci zistí nepresnosti v cenách Tovaru, platí článok 9.5 týchto Pravidiel.
9.2 Ceny Tovaru sa môžu meniť, avšak takéto zmeny nebudú mať vplyv na už uzatvorené Zmluvy.
9.3 Ceny Tovaru sú uvedené vrátane DPH (ak je to relevantné). Ak sa medzi dátumom objednávky a dátumom dodania Tovaru zmení sadzba DPH, cena sa môže zmeniť v súlade so zmenou sadzby DPH, s výnimkou prípadov, keď Kupujúci za Tovar úplne zaplatil pred nadobudnutím účinnosti zmeny sadzby DPH. Predávajúci bude Kupujúceho o takejto zmene ceny písomne informovať a poskytne mu možnosť kúpiť Tovar za cenu upravenú podľa zmenenej sadzby DPH alebo zrušiť objednávku. Objednávka bude vybavená až po doručení odpovede Kupujúceho. Ak nie sú k dispozícii kontaktné údaje Kupujúceho, má sa za to, že objednávka je zrušená a Kupujúci je o tom písomne informovaný.
9.4 Ceny Tovaru nezahŕňajú náklady na doručenie. Aktuálne náklady na doručenie sú uvedené v časti: "Doručenie".
9.5. Vzhľadom na široký sortiment Tovaru prezentovaný v internetovom obchode Predávajúceho je možné, že napriek všetkému primeranému úsiliu Predávajúceho môžu byť niektoré Tovary prezentované s nesprávnymi cenami. Ak Predávajúci zistí, že prezentovaná cena Tovaru je nesprávna, bude o tom písomne informovať Kupujúceho a poskytne mu možnosť zakúpiť Tovar za správnu cenu alebo zrušiť objednávku. Objednávka nebude vybavená, kým nebude doručená odpoveď Kupujúceho. Ak nie sú k dispozícii kontaktné údaje Kupujúceho, má sa za to, že objednávka je zrušená a Kupujúci je o tom písomne informovaný. Je potrebné poznamenať, že ak je chyba v cene zrejmá a Kupujúci mohol takúto nesprávnu cenu rozumne rozpoznať, Predávajúci nie je povinný predať Tovar Kupujúcemu za nesprávnu (nižšiu) cenu.
10. Platba
10.1 Kupujúci môže za Tovar zaplatiť:
((a) prostredníctvom elektronického bankovníctva;
(b) v hotovosti alebo bankovou kartou. Viac informácií nájdete v časti: "Platba"
(c) platobnou (kreditnou alebo debetnou) kartou.
10.2. Právnickým osobám sa poskytuje aj možnosť zaplatiť bankovým prevodom na účet Predávajúceho uvedený v predfaktúre zaslanej Kupujúcemu s uvedením čísla objednávky poskytnutého Kupujúcemu v účele platby.
10.3 Ak si Kupujúci zvolí spôsob platby uvedený v bode 10.1 písm. a), je povinný potvrdiť platobný príkaz v banke Kupujúceho najneskôr do 24 (dvadsiatich štyroch) hodín od kliknutia na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“. Ak v tejto lehote nedôjde k potvrdeniu platobného príkazu, Predávajúci má právo považovať objednávku za odmietnutú Kupujúcim a zrušiť ju.
10.4. Kupujúcim vybraný Tovar je rezervovaný v systéme Predávajúceho a Predávajúci začne spracovávať objednávku:
(a) keď Predávajúci obdrží od banky Kupujúceho oznámenie o úhrade vybraného Tovaru - v prípadoch podľa bodu 10.1 písm. a), 10.1 písm. c) a 10.2;
(d) bezodkladne po odoslaní objednávky, ako je uvedené v bode 5 - v prípade bodu 10.1 písm. b).
10.5 Pri platbe za Tovar spôsobom uvedeným v bode 10.1 písm. b) sa pri doručení Tovaru do domácnosti uplatní poplatok za správu kuriérskych prostriedkov, uvedený v košíku Tovaru, pričom sa zvolí spôsob platby uvedený v bode 10.1 písm. b). Aktuálna výška tohto poplatku je uvedená v oddiele: "Platba".
10.6 Podrobnejšie informácie týkajúce sa platby sú uvedené v časti: "Platba".
11. Povinnosti kupujúceho
11.1 Kupujúci sa zaväzuje, že v registračnom formulári uvedie len správne a úplné údaje. V prípade zmeny údajov uvedených v registračnom formulári je kupujúci povinný ich bezodkladne aktualizovať.
11.2. Kupujúci sa zaväzuje používať internetový obchod čestne a korektne, nepoškodzovať jeho činnosť a stabilnú prevádzku. Ak Kupujúci túto povinnosť nedodrží, Predávajúci má právo bez predchádzajúceho upozornenia obmedziť, pozastaviť (ukončiť) možnosť Kupujúceho používať internetový obchod a nezodpovedá za prípadné s tým spojené straty Kupujúceho.
11.3. Kupujúci je povinný zaplatiť za objednaný Tovar a prevziať ho v súlade s týmito Pravidlami.
11.4 Bez ohľadu na povinnosti uvedené v iných bodoch Pravidiel sa Kupujúci zaväzuje skontrolovať Tovar (vrátane jeho montáže, inštalácie a pod.) pred začatím jeho používania a uistiť sa, že prevzatý Tovar je tým, ktorý si Kupujúci objednal.
11.5. Kupujúci je povinný dodržiavať aj ďalšie požiadavky uvedené v týchto Pravidlách a právnych predpisoch.
12. Záruka výrobcu
12.1. Na niektoré druhy Tovaru predávaného Predávajúcim sa poskytuje záruka výrobcu. Informácie o nej a platné podmienky sú uvedené v záručnom liste výrobcu priloženom k Tovaru.
112.2. Záruka výrobcu dopĺňa práva Kupujúceho súvisiace s vadným Tovarom.
13. Povinnosti Predávajúceho
13.1 Predávajúci sa zaväzuje:
(a) vynaložiť úsilie, aby Kupujúci mohol riadne využívať služby poskytované internetovým obchodom;
(b) rešpektovať súkromie Kupujúceho a spracúvať jeho osobné údaje len v súlade s týmito Pravidlami, Zásadami ochrany osobných údajov a právnymi predpismi.
13.2. Predávajúci sa zaväzuje dodržiavať všetky povinnosti prevzaté týmito Pravidlami.
14. Kvalita Tovaru
14.1 Predávajúci ručí za kvalitu Tovaru (zákonná záruka za kvalitu). Predávajúci poskytuje pre rôzne druhy Tovaru určitú dobu trvania záruky za akosť, ktorej konkrétna lehota a ďalšie podmienky môžu byť uvedené v popise takéhoto Tovaru.
14.2. Vady Tovaru sa odstraňujú, chybný Tovar sa vymieňa a vracia postupom stanoveným v týchto Pravidlách a s ohľadom na požiadavky platných právnych predpisov.
14.3. Kupujúci, ktorý chce reklamovať chybný alebo nekompletný výrobok, môže tak urobiť tak, že kontaktuje Predávajúceho prostredníctvom kontaktov uvedených v internetovom obchode.
14.4. Pri podaní reklamácie je Kupujúci povinný priložiť faktúru s DPH (jej číslo) alebo v prípade, že faktúra s DPH nie je vystavená, iný doklad potvrdzujúci kúpu výrobku od Predávajúceho a uviesť nasledovné údaje:
(a) číslo objednávky výrobku;
(b) Fotografiu výrobku, fotografiu chybnej časti (ak ide o mechanickú chybu a je možné ju odfotografovať);
(c) fotografiu obalu výrobku;
(d) opíšte chyby alebo poruchy výrobku alebo uveďte chýbajúcu časť.
14.5. Pri podávaní reklamácie musí kupujúci uviesť, ako si želá, aby bola reklamácia vyriešená:
(a) Predávajúci bezplatne odstráni vady v primeranej lehote, ak je možné vady odstrániť;
(b) primerané zníženie kúpnej ceny;
(c) výmenu výrobku za identický výrobok zodpovedajúcej kvality, s výnimkou prípadov, keď sú vady drobné alebo vznikli zavinením kupujúceho;
(d) Vrátenie ceny zaplatenej za výrobok a ukončenie zmluvy, ak je chybný výrobok podstatným porušením objednávky.
14.6 Po preskúmaní reklamácie bude odpoveď poskytnutá do 14 (štrnástich) dní.
14.7 V prípade problémov so záručnou údržbou môže kupujúci kontaktovať predávajúceho aj prostredníctvom kontaktov uvedených v internetovom obchode.
15. Zodpovednosť
15.1 Kupujúci je zodpovedný za činnosti vykonávané prostredníctvom internetového obchodu, okrem iného vrátane správnosti údajov uvedených v registračnom formulári. Kupujúci preberá zodpovednosť za dôsledky vyplývajúce z nesprávnych alebo nepresných údajov uvedených v registračnom formulári.
15.2. Registráciou v internetovom obchode Kupujúci zodpovedá za ochranu svojich prihlasovacích údajov a/alebo ich prenos tretím osobám. Ak služby internetového obchodu využívajú tretie osoby prihlásením sa pomocou prihlasovacích údajov Kupujúceho, Predávajúci považuje takúto osobu za Kupujúceho a Kupujúci zodpovedá za všetky úkony, ktoré takáto tretia osoba v internetovom obchode vykoná.
15.3. Predávajúci je v rozsahu, v akom to nie je v rozpore s platnými právnymi predpismi, zbavený akejkoľvek zodpovednosti v prípadoch, keď škody vznikli z dôvodu, že sa Kupujúci, nedbajúc na odporúčania Predávajúceho a svoje povinnosti, neoboznámil s týmito Pravidlami, Zásadami ochrany osobných údajov a ďalšími dokumentmi uvedenými v týchto Pravidlách, hoci mu takáto možnosť bola poskytnutá.
Kupujúci a Predávajúci sa dohodli, že potvrdenie konania Kupujúceho v internetovom obchode prihlasovacími údajmi (identifikačným kódom) má rovnakú právnu silu ako podpis na písomných dokumentoch a je prípustné ako dôkaz pred súdom. Kupujúci je povinný chrániť svoje prihlasovacie údaje do internetového obchodu a nezverejňovať ich, zabezpečiť, aby tieto údaje boli známe len jemu a aby ich používal len on, a neprenášať ani inak neumožňovať prístup k nim alebo ich používanie iným osobám. Ak existuje podozrenie, že prihlasovacie údaje mohla poznať iná osoba, Kupujúci je povinný to bezodkladne oznámiť Predávajúcemu a tiež bezodkladne informovať Predávajúceho o akomkoľvek porušení alebo zverejnení prihlasovacích údajov. Všetky úkony vykonané pomocou identifikačného kódu Kupujúceho sa považujú za úkony vykonané Kupujúcim a Kupujúci preberá plnú zodpovednosť za dôsledky takýchto úkonov.
15.5 Kupujúci zodpovedá za obsah nahraný na tovare (napr. obrázky, slogany, fotografie, text a pod.). Kupujúci ručí za to, že poskytnutý obsah neporušuje zákon a potvrdzuje, že dizajn je ním vytvorený alebo má potvrdené, že má k poskytnutému dizajnu všetky práva či oprávnenia (napr. ochranná známka, autorské právo, patent a pod.) . Objednávka kupujúceho a zaplatenie faktúry vopred znamená, že kupujúci má všetky práva na použitie tohto výtvarného diela a zodpovedá za legálnosť jeho použitia a obsahu.
15.6 Za porušenie Zmluvy uzatvorenej prostredníctvom internetového obchodu zodpovedajú zmluvné strany v súlade so zákonom.
15.7 Ak Predávajúci poruší ustanovenia týchto Pravidiel, zodpovedá za škodu alebo straty, ktoré vzniknú Kupujúcemu a ktoré vzniknú v predvídateľnom dôsledku porušenia týchto Pravidiel Predávajúcim. Škody alebo straty sa považujú za predvídateľné, ak sú zjavným dôsledkom porušenia zo strany predávajúceho, alebo ak predávajúci a kupujúci pri uzatváraní zmluvy o takýchto škodách alebo stratách vedeli.
15.8 Predávajúci dodáva tovar len pre domáce a osobné použitie. Kupujúci sa zaväzuje nepoužiť predaný tovar na komerčné, obchodné účely alebo účely ďalšieho predaja a predávajúci nezodpovedá za ušlý zisk, obchodné straty, prerušenie podnikania alebo stratu obchodnej príležitosti.
15.9 Predávajúci nezodpovedá za informácie uvedené na webových stránkach iných spoločností, a to ani v prípade, ak Kupujúci pristupuje na tieto stránky prostredníctvom odkazov v internetovom obchode Predávajúceho.
16. Udalosti mimo kontroly Predajcu
16.1 Predávajúci nenesie zodpovednosť za akékoľvek nesplnenie alebo omeškanie pri plnení akejkoľvek zo svojich povinností vyplývajúcich zo Zmluvy, ktoré je spôsobené udalosťami, ktoré predávajúci nemôže primerane ovplyvniť.
16.2 Udalosťou mimo kontroly Predávajúceho sa rozumie akýkoľvek čin alebo udalosť, ktorú Predávajúci primerane nemôže ovplyvniť.
16.3 Ak dôjde k udalosti mimo kontroly Predávajúceho, ktorá má vplyv na riadne plnenie záväzkov Predávajúceho podľa Zmluvy:
(a) Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho;
(b) Plnenie záväzkov Predávajúceho podľa Zmluvy bude pozastavené a doba na plnenie záväzkov Predávajúceho sa predĺži o dobu trvania udalostí, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť. Ak udalosti, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť, ovplyvnia dodanie tovaru kupujúcemu, predávajúci dohodne nový termín dodania po odznení udalostí, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
17. Odosielanie informácií
17.1 Pojem „písomne“ používaný v Pravidlách zahŕňa e-maily.
17.2 Kupujúci, ktorý sa snaží kontaktovať Predávajúceho písomne alebo ak Pravidlá stanovujú povinnosť Kupujúceho kontaktovať Predávajúceho písomne, zašle Predávajúcemu email alebo bežný list prostredníctvom kontaktov uvedených v internetovom obchode. O prijatí oznámenia bude Predávajúci Kupujúceho informovať písomne (spravidla emailom). Na účely odstúpenia od zmluvy je postup pri žiadosti kupujúceho predávajúcemu uvedený v časti 7 týchto pravidiel.
17.3 Všetky oznámenia zasiela predávajúci kupujúcemu na emailovú adresu uvedenú v registračnom formulári.
18. Ostatné ustanovenia
18.1 Akákoľvek Zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadi týmito Pravidlami spolu s dokumentmi v nich výslovne uvedenými. Akékoľvek odchýlky od týchto Pravidiel sú platné len vtedy, ak sú formalizované v písomnom dokumente.
18.2 Kupujúci má podľa zákona určité práva súvisiace s vadami tovaru. Žiadne ustanovenie týchto pravidiel by sa nemalo vykladať ako obmedzenie alebo obmedzenie využívania takýchto práv.
18.3 Predávajúci má právo previesť svoje práva a povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na tretiu osobu alebo strany, pričom takýto prevod nebude mať vplyv na práva Kupujúceho a povinnosti Predávajúceho podľa týchto Pravidiel. V takom prípade bude Predávajúci Kupujúceho informovať poskytnutím informácie o prevode v internetovom obchode.
18.4 Kupujúci nemá právo previesť alebo postúpiť všetky alebo časť svojich práv a povinností vyplývajúcich z týchto Pravidiel na tretiu osobu alebo strany bez písomného súhlasu Predávajúceho.
18.5 Ak bude akékoľvek ustanovenie týchto Pravidiel vyhlásené za nezákonné, neplatné alebo nevykonateľné súdom, ostatné ustanovenia týchto Pravidiel zostanú v plnej platnosti a účinnosti. Akékoľvek ustanovenie týchto Pravidiel, ktoré sa považuje za nezákonné, neplatné alebo nevykonateľné len čiastočne alebo v určitom rozsahu, zostane v platnosti v rozsahu, v akom nebolo považované za nezákonné, neplatné alebo nevymáhateľné.
18.6 Ak nie je v týchto pravidlách stanovené inak, akékoľvek omeškanie predávajúceho s uplatnením akéhokoľvek práva podľa tejto zmluvy neznamená, že by bol kupujúci oslobodený od povinnosti plniť, alebo že by sa tohto práva vzdal, a že by došlo k samostatnému alebo čiastočnému splneniu akejkoľvek povinnosti, resp. samostatné alebo čiastočné uplatnenie akéhokoľvek práva neznamená, že túto povinnosť nie je potrebné splniť alebo že toto právo nemožno ďalej vykonávať.
18.7 Tieto Pravidlá a vzťahy medzi zmluvnými stranami podľa týchto Pravidiel (vrátane otázok uzavretia, platnosti, neplatnosti, implementácie a ukončenia Zmluvy) sa riadia právom Slovenskej republiky a vykladajú sa na základe zákonov Slovenskej republike.
18.8 Akýkoľvek spor, nezhoda alebo nárok vyplývajúci z týchto Pravidiel alebo súvisiaci s týmito Pravidlami, ich porušenie, ukončenie alebo platnosť budú s konečnou platnosťou riešené v súlade so zákonmi Litovskej republiky.
18.9 Kupujúci môže podávať žiadosti alebo sťažnosti týkajúce sa tovaru zakúpeného v internetovom obchode predávajúceho na platforme elektronického riešenia spotrebiteľských sporov. http://ec.europa.eu/odr/.
18.10 Spotrebiteľské spory mimosúdne rieši Slovenská obchodná inšpekcia, SOI, https://www.soi.sk/.